©

Pałac Miejski, Berlin

Pałac Miejski, Berlin

Berlin

Przez 500 lat berliński pałac miejski był najbardziej najbardziej zauważalnym budynkiem Berlina na wyspie Spree i stanowił centralny punkt mili turystycznej aż do Bramy Brandenburskiej. W 1945 roku budynek ten spłonął całkowicie po uderzeniu bomby. Ruiny zostały zburzone w 1950 roku, na potrzeby placu defilad. Odbudowa trwa od 2013 roku. Z trzech stron nowy budynek ma wiernie odwzorowaną historyczną elewację. Nowe otwarcie planowane jest na wrzesień 2019 roku.

Dane identyfikacyjne referencji
Wykonane prace:
Ochrona drewna - okna i drzwi wejściowe
Typ obiektu:
Szkoły / uniwersytety / muzea
Pałace, zamki
Opis
Historyczna elewacja miała wiernie odzwierciedlać ostatni znany XIX-wieczny wygląd. Obejmowało to również 386 okien skrzyniowych, niektóre o wysokości ponad 6 m. Powłoka okien miała być biała i zapewniać długotrwałą ochronę przed promieniami UV lub atakiem grzybów.
Adres obiektu:
10178 Berlin
Arkusz danych:
Berliner Stadtschloss report 31_49388.pdf
Data/ wykonanie:
2019
Możliwość zwiedzania?
Nie

Wykaz wykorzystanych produktów
 lub systemów

Pobierz

Pobierz kartę referencji (PDF)

  • ©
  • ©
  • ©
Pokaż wszystko

Więcej referencji

Budynek miał źle wykonaną i uszkodzoną przeponę poziomą. Zawilgocony mur spowodował wysokie koszty ogrzewania. Instalacja systemu zespolonej izolacji termicznej została odrzucona przez urzędy konserwatorskie. Zdecydowano się na renowację murów w systemie Kiesol, aby wysuszyć ściany i zmodernizować je energetycznie.
Więcej informacji
W przeszłości budynek był malowany różnymi farbami i dodatkowo - z powodu pustostanu - niszczony przez "twórców" graffiti. Substancja budowlana domu Gosslera została trwale uszkodzona na skutek wnikania wilgoci. Elewacja musiała zostać odnowiona z uwzględnieniem ochrony zabytków.
Więcej informacji
Nowe budynki Leidsche Rijn Centrum musiały zostać zabezpieczone przed wnikaniem wilgoci. Duże powierzchnie należało wykończyć w krótkim czasie. Każdego dnia zużywano na miejscu 50-60 pojemników MB 2K. Na zakończenie prac uszczelniono ok. 5 km spawów z zakładką, 1,5 km spawów żelbetowych i ok. 4.000 szczelin stożkowych.
Więcej informacji