©

Dworzec Centralny Wuppertal

Dworzec Centralny Wuppertal

Wuppertal Germany

Mający swoje źródło w latach 60-tych model miasta przyjaznego dla samochodów miał zostać przekształcony miejsce o uspokojonym ruchu ulicznym, z licznymi sklepami i kawiarniami. W tym celu konieczna była zakrojona na szeroką skalę przebudowa całego przedpola dworca kolejowego.

W ostatnich latach powstał hybrydowy budynek, składający się z centrum handlowego, dworca autobusowego i wielopoziomowego parkingu. Plac przed stacją kolejową został z dużym rozmachem przeorganizowany i samochody dyskretnie znikły na dwóch poziomach parkingowych z 240 miejscami postojowymi.

Dane identyfikacyjne referencji
Wykonane prace:
Powłoki posadzkowe
Typ obiektu:
Parkingi wielopoziomowe
Opis
Aby zapobiec przenikaniu chlorków na skutek korozji wżerowej, dla dwóch poziomów parkingowych wymagany był system ochrony powierzchni. Jednocześnie jezdnie miały otrzymać odpowiedni design i system prowadzenia pojazdów.
Adres obiektu:
Döppersberg 37, 42103 Wuppertal
Arkusz danych:
placeholder_v2.png
Data/ wykonanie:
2018
Możliwość zwiedzania?
Nie

Zapytaj o szczegóły na temat wybranej referenecji

Wyślij zapytanie

Wykaz wykorzystanych produktów
 lub systemów

Pobierz

Pobierz kartę referencji (PDF)

  • ©
  • ©
  • ©
  • ©
  • ©
  • ©
  • ©
  • ©
Pokaż wszystko

Więcej referencji

Budynek miał źle wykonaną i uszkodzoną przeponę poziomą. Zawilgocony mur spowodował wysokie koszty ogrzewania. Instalacja systemu zespolonej izolacji termicznej została odrzucona przez urzędy konserwatorskie. Zdecydowano się na renowację murów w systemie Kiesol, aby wysuszyć ściany i zmodernizować je energetycznie.
Więcej informacji
W przeszłości budynek był malowany różnymi farbami i dodatkowo - z powodu pustostanu - niszczony przez "twórców" graffiti. Substancja budowlana domu Gosslera została trwale uszkodzona na skutek wnikania wilgoci. Elewacja musiała zostać odnowiona z uwzględnieniem ochrony zabytków.
Więcej informacji
Nowe budynki Leidsche Rijn Centrum musiały zostać zabezpieczone przed wnikaniem wilgoci. Duże powierzchnie należało wykończyć w krótkim czasie. Każdego dnia zużywano na miejscu 50-60 pojemników MB 2K. Na zakończenie prac uszczelniono ok. 5 km spawów z zakładką, 1,5 km spawów żelbetowych i ok. 4.000 szczelin stożkowych.
Więcej informacji